Monday, June 22, 2009

Rabun

~ini kisah 4 beranak yg rabun~

ptg semalam abah, umi, kakak n aku pg kedai spek sunlight kt deret pizza hut taiping...seusai kitaorg masuk je, tokey kedai sudah menunjukkn reaksi yg x senang...mengapa begitu?sbbnya akn dicerita di bawah ini...xdirect...tp sila tafsirkan...

pencheckan mata dimulakan dgn aku (paling rabun)...ms check mata tu untie kedai tu ckp mata aku ok lg sbb naik xbyk...huish...ok lg ke?dh mencecah 3.0...dia ckp aku blom 25 thn so blom stabil lgla...then pas dh check resultnya adalah...

right: 3.5 (naik power), 1.25 (naik lg silau aku)
left: 3.0 (maintain), 1.25 (naik lg silau aku)

selepas tu aku pun memilihla bingkai yg cute mute n trendy...kuang2...as usual half frame menjadi pilihan...kali ni frame berwarna biru oren menjadi idaman..."RM195"...ok x harga dia?bg aku yg agak2 xpndai bab beli spek ni kira oklakn sbb member2 aku suma buat spek atas rm200...as usual lg...abah aku akn stat tawar menawar...last harga..."RM150"...jadik...

diikuti kakak n umi...perempuan berdua yg amat aku syg ini sgt ganasla orgnya...asyik patah je spek2 yg dibuat sebelum ini...umi buat keputusan buat spek bingkai plastik je...as usual lg lg...aku tukang perunding fesyen...aku suh gak umi amik half frame n lastly umi amik frame merah hitam...wow...menawan beb...bila abah aku try pki dia pun minat...tgkla sapa pilih..."RM129"...pas tawar menawar..."RM100"...adik aku plak last2 pilih frame lbh kurang aku n harganya pun sama..."150"

kira2 dh nk setel aku pun merengek nk ray ban...cermin mata hitam...yela skng ni asyik drive je...nk beli yg murah2 xsesuai sbb aku RABUN...then aku pn pilih bingkai plastik je...cerminnya warna ray ban biasa...inilah adegan tokey kedai yg mana aku xleh blah...abah aku mintak gelap2 sikit cermin dia...then tokey tu ckp..."haiyaa...ikut standard punye warna cermin ray ban ar...takkan mau gelap2 sgt...klu mau gelap2 nnt jd sama mcm org butakn (siap dgn aksi org buta berjalan)"...hahahaha..."RM118"...pas tawar menawar lg..."RM80"...

then...dh nk blk ni...abah aku tnya pasal frame umi aku...dia pun minat gak warna merah tu...n ckp next time dtg amik dia nk buat jgk...tp mlgnya dh xde jenis yg sama...hehehe...later dh dpt spek baru aku letak gmbr ek...hehehe...

kemusykilan yg timbul di cni ialah...knapa org lain slalu buat spek harga smpi beratus2 tp klu abah aku buat mst kurang RM200...

haa...itu yg kita xtau...sama2la pkkn...

0 comments:

Post a Comment

Love is...
© from zero to hero... - Template by Blogger Template - Font by Yodroo