Monday, June 29, 2009

welcome home


~UTM, here i am~

aku bertolak balik hr Sabtu tghri...balik dgn my hubby...aku bertolak dr umah dalam kul 10.30 then trus pegi fetch my hubby kt umahnya...mak hubby tumpang nk pg jual pinang kt pekan changkat jering...pas jual pinang mak hubby tunggu ayah hubby kt pekan tu utk pegi kenduri n kami pun gerak...kami singgah kt umah opah aku jap...duk dlm 10 minit aku pn minta diri...tepat kul 12 tghri kitaorg gerak...

atas highway standard kelajuan 110-130 km/j...xbrani nk lebih sbb takut kna saman...kitaorg kuar tol tanjung malim semata2 nk lunch...idea my hubby nk mkn kt 'laksa d' pokok' yg direkemen oleh abg ipar hubby...gna GPS berpandukan koordinat yg diberikan abg ipar my hubby...skali salahla koordinat tu...tp kedai tu kt seberang jalan koordinat yg salah tu...hehehe...aku pekena nasi ayam n air kelapa...my hubby pekena laksa utara n cendol...air kelapa dgn laksa sedap...cendol n ns ayam xbrapa sedap...tp bolehla...

pas makan truskn perjalanan ikut jalan persekutuan ke kepong umah fana...ikut signboard n GPS...tepat kul 4 smpi umah fana...fetch her sbb kitaorg nk pegi pameran barangan buatan malaysia kt klcc...ibu fana pun ikut gak...kitaorg smpi tempat pameran tu pn dlm kul 5.30...mcm2la yg ada kt pameran ni...sempatla my hubby perabis duit kt pameran ni...beli jus roselle, munchy's pack n hancet CSL...hehehe...bukan 1 hancet...tp 2 hancet yg sama...1 utknya...n 1 lg utk kekasihnya (akula tu)...'thanks abang'...

kete antik buatan malaysia

hancet baru

kitaorg abis shopping dlm 7.30...then kitaorg gerak ke bangi utk hantar my hubby...fana n ibunya balik naik train...kitaorg dinner kt restoran SOHO...mkn nasi hidang...semua menu my hubby pilih...aku makan je...hehehe...pas mkn trus hntr my hubby balik plpp...kawan2nya baru 3 org yg smpi dr kampung...rumatenya ada sorg yg dh smpi...time ni aku mmg tersangat penat...pas tlg angkat barang my hubby,aku rest jap atas katilnya sambil tgk my hubby kuarkan barang dr almari utk dikemaskn...ms 2 dh dekat kul 10...disebabkn kepala yg agak sakit aku menelan panadol actifast 2 biji n trus gerak balik umah makndak aku kt desa petaling...

soknya pagi2 lg my hubby dh call tnya nk tgk transformer ke x...hehehe...mstila nkkn...so my hubby berusaha booking on9 tiket utk 5 org...my hubby, aku, maksu aku, adiknya n anak buahnya...tp malangnya xberjaya...aku fetch my hubby kt plpp dgn maksu aku...then pg amik adiknya n anak buahnya di sri petaling n trus gerak ke mid valley...seperti yg disangka...rminya org xterkata...maksu aku, adiknya n anak buahnya tolong beratur utk beli tiket...smpi kt kaunter, minah yg jg kaunter tu dgn slumbernya jawab tiket utk transformers hnya tggl utk midnite je...ketika ini aku terasa mahu maki saja itu minah...apehal diaorg x tulis kt screen...taktik kotor nk lakukan tiket wayang lain...akhirnya pg lunch kt foodcourt...pas abis mkn kitaorg jumpa dgn anak buah my hubby (abang kepada anak buahnya yg td)...dia bru kuar tgk transformers...mmg xde rezeki...klu tau mmg dah suruh anak buahnya itu belikn tiket...then dgn perasaan kecewa kitaorg pn balik...

1st hntr maksu aku dulu...then hnta adik n anak buah my hubby...singgah jap minum ptg kt umah kakak my hubby (mak kepada anak buahnya)...rancak gakla berbual...mcm xnk balik...dlm kul 4 gerak hntr my hubby ke plpp...on da way ni ada 1 adegan yg sgt merbahaya telah aku lakukan...jeng jeng jeng...kisahnya...aku dh pesan kt my hubby suh ingtkn aku utk brenti kat hentian serdang sbb my hubby nk beli buah...spt biasa kelajuan kenderaan aku...berada di lane tgh...terlajak...dan dgn slumbernya my hubby cakap masuk hentian 2 dr arah jalan keluar hentian...mmg pelik...tp benar...aku mengikut saranan merbahaya my hubby...siap bleh u-turn...nsb xde byk kete kt hentian tu...berjaya gakla masuk hentian tu...tp xtaula brapa byk sumpah seranah yg diberikan kepada kami...hahaha...pas beli buah trus gerak ke plpp...

sgt2 berat hati nk berpisah...amik ms gakla...dekat sejam lepak plpp...kemas2 kete...isi air dlm tangki radiator...akhirnya kul 5.30 aku berjaya melawan perasaan xnk berpisah 2...n alhamdulillah tepat kul 8.30 aku selamat smpi di skudai...

0 comments:

Post a Comment

Love is...
© from zero to hero... - Template by Blogger Template - Font by Yodroo