Tuesday, August 18, 2009

VB.net

~al-kisahnya~

hr jumaat lepas aku n arip pgla ke MDeC utk 1st meeting dgn development manager (pn. fariha) n lab manager (pn. rahimah)...msuk je bilik meting tiba2 pn. rahimah ni tegur aku n ckp muka aku mcm dia kenal...tp xingt kt ne jumpa...yg aku ni pn buatla muka blur....huhuhu...

meting pn dimulakan dgn mengintroduce diri...pas dh introduce diri, mengintroducela produk pulak...pas tu pn. rahimah sbg microsoft development manager yg power pasal technical ni pn mintakla semua document berkaitan pasal product...nsbla aku ni 60% taula gk pasal term2 dlm IT...padahal samanya benda alahnya dgn slalu yg aku buat...technical report...cuma term je lain...tu yg aku jd blur kali kedua...tp no hal...jln je...akan disiapkan mengikut permintaan pn. rahimah...

pastu dia pn tnyala aku pasal software yg aku nk develop tu guna ape...aku pn ckpla VB (nasib baik aku ade blajar sikit2 ms nk buat prototype hr tu, so xdela blur sgt)...ingtkn dh okla...tb2 kna plak ceramah dgn pn. rahimah pasal VB tu...dia kte VB dh ketinggalan...skng ni org guna VB.net...xpela...aku pn watla muka blur kali ketiga...dlm hati ra mlsnya nk study language baru lg...

ms hampir tamat...so pn. rahimah advice suh aku n team enroll microsoft bizpark...mksdnya semua software microsoft yg aku n team guna mestilah ori...so diadvicekn utk uninstall semula semua yg bukan ori...aduh byk plak kejenya...then dia pn bgla cd trial video studio 2008...dgn bangganya aku pn ckpla..."SY MMG GUNA VISUAL STUDIO PN UTK DEVELOP SOFTWARE"...skali kna gelak...pn. rahimah ckp tula VB.net...haish...manala aku tau...yg aku tau VB je...huhuu...tp xpela...kira snangla keje aku sikit...

pas dh setel semua kitaorg pn set nk meting 2nd time mid of september...watch out!!!!!!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Love is...
© from zero to hero... - Template by Blogger Template - Font by Yodroo